Jak zaprojektować opakowanie

Opakowania towarów mają pewny wpływ na wysokość dystrybucji tych towarów. Każdy produkt, który jest bardzo dobrze zapakowany, sprzedaje się znacznie szybciej i w znacznie wyższych cenach niż ten produkt, który ma brzydkie opakowanie. Projektowanie opakowań do towarów jest realnie bardzo wymagającym celem, ale jeśli weźmie się za to osoba, która ma edukację i doświadczenie w tym temacie, to uzyskany rezultat jest naprawdę odpowiedni.




Przede wszystkim projekt opakowania musi być dostosowany do charakterystyki tego produktu. Produkty spożywcze będą pakowane przeciwnie niż przykładowo biżuteria czy produkty elektroniczne. Opakowanie produktu musi jasno sugerować, z jakim produktem mamy do czynienia. Jeżeli już produkt jest spożywczy, to jego opakowanie musi się kojarzyć z jedzeniem, żeby ten produkt łatwo rzucał się w oczy na półce. Bez wątpienia nie za każdym razem do pakowania jedzenia używa się kolorystykę odpowiadającą produktem spożywczym. Np jedne z popularnych makaronów są pakowane w niebieskie opakowania, a niebieski wszak ogólnie rzecz biorąc nie kojarzy się z jedzeniem. Żadne produkty spożywcze nie są pakowane w niebieskie opakowania dlatego, że naturalnie w przyrodzie nie ma niebieskich towarów spożywczych. Mimo to ten sposób postępowania okazał się dla firmy strzałem w dziesiątkę i projektowanie opakowań dla tej firmy nie zmienia się od lat. Każda firma, zanim wyprodukuje opakowanie produktu, pracuje nad tym opakowaniem przez długi okres czasu, aby osiągnąć perfekcję i aby produkt końcowy przyciągał zainteresowanie w sklepie. Im bardziej kolorowe jest opakowanie, tym nie gorzej.

Sprawdź: http://www.projektowanieopakowan.eu