Firmowe logo

Mówi się, że w firmie najbardziej istotne są produkty lub usługi, ale tak de fakto w firmie najistotniejsze jest to, jakie realizujemy pierwsze wrażenie na potencjalnym kliencie. Jeśli to wrażenie będzie bardzo dobre, to firma de facto wiele zyska. Jeżeli wyrażenie będzie złe, ten potencjalny klient może już przenigdy się nie stać prawdziwym klientem.



Najważniejsze jest, żeby projektowanie logo w firmie było zlecone osobom, które mają w tym doświadczenie i edukację, jak poszczególne elementy logotypu oddziałują na ludzi.
Kolory, kształt, formy i wszelkiego rodzaju informacje mogą mieć wiele odsłon. Logo jest uproszczonym elementem, co zdarza się, że może być mylące. Można źle zinterpretować dany znak, jeżeli już nie przyłożono się do niego w sposób bardzo dobry i to spowoduje, że zwyczajnie osiągniemy zły rezultat. Nasze logo, zamiast przyciągać, będzie ludzi odpychać. Logo firmy nie może kojarzyć się z czymś negatywnym. Bez względu na to, jak firma funkcjonuje, co oferuje i jak długo jest na rynku, jej logotyp muszą się kojarzyć pozytywnie. Najlepiej, ażeby był neutralny albo zawierał szczegół, który bezpodstawnie kojarzy się z daną dziedziną. Np firma zajmująca się produkcją kwiatów może posiadać w logotypie kwiat. Firma sprzedająca komputery może mieć przykładowo ikonę monitora i tak dalej. Tutaj oczywiście wszystko uzależniony jest od inwencji grafika, niemniej jednak kreacja logo to przede wszystkim umiejętność przekazania w łatwy sposób czegoś bardzo skomplikowanego i całej idei działania firmy. Takie zadanie powinno być wykonane przez speców.
Polecamy: strona o projektowaniu materiałów reklamowych.