Social media i ich wpływ na konsumentów

Na początek firmy dość niechętnie podchodziły do kwestii reklamowania się na FB i raczej to bagatelizowały. Tylko największe brandy nie musiały szczędzić pieniędzy i powiedziały TAK w kierunku do tych rozwiązań. Przyniosło im to oczekiwany efekt i widać w tej chwili, że po jakimś czasie te firmy, które pierwsze zaczęły kreować swój wizerunek na Facebooku, szybko zyskały fanów i mogły uczyć się na błędach wtedy, kiedy jeszcze Facebook był w powijakach.

Obecnie nie ma już czasu na naukę, powinno się działać i działanie to musi być realizowane dość konsekwentnie. Im firma jest większa, tym na pewno więcej fanów ma i tym mocnie musi się angażować w FanPage. Im on większy, tym więcej na nim postów, zapytań, propozycji, problemów i tak dalej, a tym samym ktoś musi to obsługiwać. Bardzo duże firmy mają mężczyźni i kobiety zatrudnione na etacie, których zadaniem jest dzień i noc wykorzystywać firmowego Facebooku. Jak wiadomo skuteczny FanPage to taki, który podejmuje z użytkownikami interakcje i dlatego konieczne jest tutaj odpowiadanie na omal prawie każdy post, pytanie i tak dalej. Zdarza się, że wygląda to dosłownie groteskowo, jednakże złota maksyma mówi: zarabiaj na Facebooku dzięki angażowaniu ludzi, całkiem inaczej się zwyczajnie nie da. Kiedy ludzie widzą, że do innych odnosicie się z szacunkiem i radą, są skłonni dołączyć do was i zasilić grono waszych klientów. To buduje potęgę danej firmy. W dłużej perspektywie takie niewinne narzędzie, jak FanPage, ma możliwość mieć de facto ogromną siłę oddziaływania i przebicie rodem z najlepszej kampanii reklamowej, ale na to powinno się czasu.

Warto zobaczyć: social media.